«Війна змушує виставляти пріоритети. На першому плані зараз оборона. На другому — освіта, де першочерговими є питання безпеки та відновлення освітнього процесу. Для нас надважливим зараз є завдання облаштування належних укриттів та забезпечення гаджетами. Утім питання якості освіти не має випадати з порядку денного за будь-яких умов, адже якісна освіта — основа відновлення держави», — наголосив у вступному слові Оксен ЛІСОВИЙ, Міністр освіти і науки України.
Танія Лей Санфорд АММАР, Директорка Alinea International Ltd. в Україні та проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), подякувала Державній службі якості освіти як ключовому партнеру в реалізації ініціативи «Система забезпечення якості освіти» протягом п’яти років та зазначила: «Вдалося зробити значно більше, ніж планувалося на початку втілення проєкту. Ми йшли пліч-о-пліч у цьому напрямку з Державною службою якості освіти. Зокрема, разом започаткували інституційні аудити, і я дуже пишаюсь цим досягненням. Забезпечення якості освіти — це те, чим ми можемо пишатися».
«В умовах війни, щоб ухвалювати ефективні рішення та розробляти дієві інструменти компенсації освітніх втрат, важливі наступність і системність моніторингових досліджень якості освіти та оцінювання якості освітньої діяльності. Адже ситуативні заходи не дадуть жодного результату», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, презентувавши чотири стратегічні завдання:
• удосконалювати систему зворотного зв’язку про якість освітньої політики;
• розбудовувати внутрішню та зовнішню системи забезпечення якості освіти;
• формувати ефективну мережу закладів освіти;
• актуалізувати систему оцінювання вчителів.
Очільник Служби звернув увагу на результати дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни, які вказали на те, що більшість учителів, аби компенсувати втрати навчального часу, спричинені повномасштабною війною, збільшували обсяг самостійної роботи учнів. При цьому половина вчителів засвідчили зниження мотивації у дітей, а понад третина нарікали на відсутність навички самостійно вчитися. За таких умов освітні втрати лише пропорційно зростатимуть. Школи вже мають опиратися на діагностичні показники, розпочинаючи 2023/2024 навчальний рік.
Учасники форуму долучилися до панельної дискусії «Забезпечення якості освіти в умовах війни — проєкція на Перемогу» та опрацювали теоретичні питання в трьох секціях:
• «Забезпечення доступу до якісної освіти. Діємо на рівні громади»;
• «Школа в умовах війни — як забезпечити якість»;
• «Оцінювання професійної діяльності вчителів: нові підходи та можливості».
За підсумками обговорення сформульоване бачення розвитку оцінювання освітньої діяльності, проведення інституційних аудитів шкіл в умовах війни та аналізу діяльності громад щодо забезпечення ними якості освіти; напрацьовано кроки для організації освітнього процесу «без освітніх втрат»; запропоновано нову модель оцінювання професійної діяльності вчителя.
Коментарі
Додати коментар